onsdag 3 juni 2009

You never know whats gonna happen

Visst är semesterresor charmiga? Man får många fina minnen oftast men somliga kan vara rent negativa. Alltså ska jag ta det negativa.

Väl framme på flygplatsen på Rhodos vimsade jag runt i yran av andra medresenärer och precis när jag skulle passera dörren till bussarna knackade någon på min axel - en kvinna som söker sällskap tänkte jag och smilade upp mig och vände mig om - om det nu var en kvinna var han vääldigt svartmuskig, håriga armar och en väl tilltagen mage och 5 cm från mina ögon stod ordet polis. Jaha tänkte jag, frågade vad det är; rutinkontroll sa han, tjena mittbena sa jag.

Nåväl, in i ett avlägset rum och visa biljetter och pass. På frågan om jag hade vapen med mig svarade jag nej om inte en kockkniv räknas in. Bagaget granskades och när han skulle kropssvisitera mig ryggade han tillbaka och sa NO när jag skulle ta upp mobilen ur fickan - meh.. tror dom man har en Magnum 45 på sig?

Hur som, jag blev såklart släppt men tycker dom hade en jävla attityd.

Under resan funderade jag lite på det där och tänkte om jag blir stoppad även på hemvägen.. Tänk om dom "planterar" bevis i mitt bagage och såna tankar dök upp.


Jag läste "Inte om det gäller din dotter" och ett namn dök upp, Peter Ahltin, känd advokat. Hans nummer ska jag ha i beredskap samt skaffa 2 vittnen som följer med in i rummet om jag stoppas.


Nu blev det inte så, ingen som var intresserad att titta på mig och slutet gott allting gott.


Men greker är roliga och bildbevis följer.


1 kommentar:

  1. Han trodde väl att du skulle ta fram blåvalen.

    Lenafena

    SvaraRadera