torsdag 18 juni 2009

Volvo Ocean Race Stockholm stopover

Och så var det dags för ännu ett volontörskap.. heter det så?
Hur som; de flesta av er har väl knappast missat att the Big Race är i stan och med båtarna på två spottloskors avstånd befann jag mig, eller snarare har mitt lilla "krypin" som jag utgår från på mina rundor i området.
I sanningens namn ska jag erkänna att jag inte är ensam. Jag kamperar med två andra varav en till är volontär och den andre från ett företag som sysslar med företagssjukvård.
Idag handlade det mest om att bekanta sig med området men arbete fanns, mestadels i form av smärre blessyrer som skavsår, skärsår, huvudvärk och en ond fot men vi fick ett larm om en person som ramlat och slagit i skallen. På med radion och skubba vidare, väl framme visade det sig att vederbörande inte skadat sig inom området och samtidigt kom ambulansen så det var bara att dra av sig handskarna och vända tillbaka och skriva rapport.
Återstår 7 dagar så en del lär säkerligen behöva göras. Nu ska jag försöka dansa ngn form av soldans så resterande delen går i solens tecken.

Återkommer med bilder i morgon samt en utförligare rapport om livet kring VOC70-båtar, vackra damer och annat knytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar