fredag 26 juni 2009

Volvo Ocean Race Stockholm Stopover 2009

Fredag, klockan är 13,55 och jag är så seg i kroppen, hjärnan känns som den är inlindad i bomull (vilket kanske kan förklaras med att det var avslutningsfest igår).


Jag ska börja med beröm, i massor och det riktas till ALL personal som på ett helt underbart sätt tog hand om oss frivilliga. Trots att de flesta jobbat 24/7 i veckor fanns det Aldrig någonting negativt som kom över deras läppar. All cred you girls and guys!

Nästa beröm går till de frivilliga. Trots en stekande sol som hammrade envist över våra kroppar, fick många att se ut som nykokta kräfor var det idel leenden.


Jag ska villigt erkänna att alla ni gjorde denna tillställning under de åtta dagar jag jobbade till ett Stort minne för livet och jag är hedrar att vart en i gänget.


Min tystnadsplikt gör att jag inte få avslöja saker kring de patienter jag var i kontakt med men trots en miljon besökare, drygt 300 volontärer och räkna in alla som har hand om båtarna, bemannar de olika tält etc hamnar vi på säkerligen 700 utöver volontärerna.

En del fall var akuta vilket medförde ambulanstransport men annars handlade det mest om småskavanker men fa förebyggande sjukvård, dvs uppmana folk att dricka, dricka och dricka samt smörja in sig med solcreme.


En sak jag la märke till var att Trots att seglarna är världstjärnor var det aldrig någon som var otrevlig utan tvärtom, otroligt tillmötesgående vilket även gäller hela deras crew.



En sak till som absolut förtjänar beröm är det innebandylag som var "anställda" av sita för att sköta renhållningen på området. Deras jobb var suveränt, Stockholm lever upp till sitt rykte som Världens renaste huvudstad!


Säkert har jag missat massor av saker men nu får bilderna "tala" sitt eget språk.




Enjoy!


















Il Mostro, dvs Puma på väg till starten inför St Petersburg.
















Torben Grael, skipper på Ericsson 4, vinnare av VOC 2008-2009















Interiör i Il Mostro´s systerbåt. Notera "sängarna" på V sida och att allt är totalt svart invändingt då kolfibret är svart och färg väger för mkt. Komfort, Vad är det?





















Telefonica Blue fortsätter reparationen av sin köl som skadades i marstrand när dom seglade på grund.



















Green Dragon















Malin från Östersund, åkte enkom ner för VOC samt han jag glömt namnet på från Göteborg som åkte upp direkt efter att jobbat på Volvo Ocean Race Marstrand Stopover.
Strongt!
















Victor The Seagull, VOC´s maskot. Den har burits i alla hamnar som besökts och skaran som är invändigt är unik, på Facebook finns alla som gjort det och bara dom vilket innebär ca 20 pers.















Morgonsamling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar